Friday, May 3, 2013

This is just a beginning

Yeah, this is just a beginning.

Beginning ape? Haha...aku baru nak start praktikal so beginning la kan? Haha...it never occur in my mind that the beginning of practical can be this hard. There's lots of hardship walaupun xstat praktikal lagi. Sigh sigh sigh~

Banyak mengeluh pun xgune gak kan? Hanya Allah sahaja yg tau betape susahnye nak mencari uma sewa utk praktikal. W/pun di kwsn Perlis sahaja. And why on earth uma sewa kat Perlis is bloody expensive? Macam sewa kat KL je. I'm shocked! Tapi xpe la, da mcm tu so aku xble nak buat ape.

Oh btw. Pengetua, PK and kaunselor sekolah aku baik. Hehe...tapi bak kate kawan aku la, kalau cikgu2 sekolah tu baik, pelajar die sebaliknya. Well, maybe bukan sumenye la mcm tu. Huhu...belum lagi start praktikal, kami da ade kerja yg menanti. Kebetulan plak mase masuk praktikal, hari yg same juga merupakan hari orientasi pelajar form 6. So daripada kata2 kaunselor, macam kene tolong sepanjang orientasi. 

Pasal tu aku xkisah sangat. Sebabnye aku memang kene ade program etc untuk mencukupkan jam kaunseling aku. Cuma sesi la aku risau. There's issues yang nampaknye ade kat sekolah tu. Cikgu2 pun ade mention gak. So, nak kene fikir strategi plak. Walaupun aku tau aku memang xterer dalam bab2 strategi ni. Aduh.

Lepas tu, ade latihan mengajar lak. Yang nie pun aku risau gak. Sebab fikir pasal RPH. Nak kene menyelak balik notes pasal pendekatan2 pengajaran etc. Tesis lagi, kelas lagi, exam lagi, bakal assignment lagi. Hanya mampu redha dan berdoa agar diberi kekuatan. Amin.

3 comments:

  1. n3 ko ni byk igtkan ak pe yg ak perlu wat..haha

    npe org laen kalut2 ak elax je???grrrrrr

    ReplyDelete
  2. aku xtau plak post aku nie begitu "informative". haha....

    ReplyDelete
  3. done follow/singgah sini..No. 14
    jom follow/singgah blog teman.. heee..http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete