Thursday, December 16, 2010

cite aku mase balik ari 2.......ish3...

as salam..

hmm....kali nie aku nak bercerita tentang masa aku balik dari Alor Setar nak ke KL. aduh..aku ingat aku gembira la naik keretapi kali nie walaupun aku naek sorang. ok la. mase aku naek ketapi kat AS 2, aku agak menanti2kan kedatangan seorang mamat. jeng jeng jeng. ahahah....bukan mamat sembarangan. mamat nie first time aku jumpe mase aku nak beli tiket ari 2. hmm....aku tau name, bile die lahir tapi xtau die blaja kat mane. xsalah aku, umur die ala2 dua tahun lagi 2 tua dari aku. nak kate hensem, boleh la. tapi muke budak baek, that's for sure. mase aku beli tiket ari 2, aku berdiri belakang mamat nie. sape sangke yang destinasi die same ngan aku, dan pada hari yang same. aahhaha....tapi sadly yang mamat nie xdok dekat ngan aku. die dok jauh nun kedepan dari tempat yang aku duduk. how's that?

xpe la. at least die dok ngan sorang budak edu nie. aku kenal die sebab die satu kelas and penah couple ngan coursemate aku. aduss!! xpe la. pas2, aku wonder sendiri, sape yang agaknye akan duduk sebelah aku? aku harap perempuan la, jangan lelaki. aku ade peristiwa pahit sikit mase naek train nie and pd mase yang same, ak dok ngan laki. rase xmau nak ingat da....huhu...

ok, bile train sampai kat Gurun, ade orang naek but xde yang dok sebelah aku. xpe la. aku relax lagi. bile sampai kat Sungai Petani, ades! orang yang dok sebelah aku da ade. and LELAKI! benci btol. xpe la. aku xkesah lagi coz nampak laki nie cam baek and cam menyampah ngan aku so who cares? muke ble tahan hensem. tapi mase die nak dok kat tempat die 2, aku nak bagi laluan kat die, tapi barang aku plak yang jatuh. malu giler!!

lepas 2 die xde. g mane ntah. aku plak fikir camne xnak halang laluan yang sedia kecik 2. so aku pun humban la aku punye bag yang ade laptop 2 kat tempat simpan barang atas kepale. pas2, mamat 2 datang. aku buat la muke aku yang selamber 2. sepanjang duduk ngan die, hishh...xtau la...rase xselesa giler. memang la aku ni pantang sket tengok mamat hensem but mamat nie aku xske. aku tau die pon xselesa dok ngan pompuan tp hello, macam la aku selesa sangat dok ngan ko.

walaupun die banyak cakap dengan aku, aku xcakap sepatah pon dengan die. satu2nye benda yang klua dari mulut aku adelah 'oh!'. tu je. aku banyak mendiamkan diri. malas nak cakap. lepas tu, mamat nie ske plak sambil dengar lagu, die humming. aku da la sedaye upaye nak tido. perjalanan kali ni menyebabkan aku tido sekejap giler. dalam berape jam ntah. sejam dua kot. huishh sabar je la. aku bukan nak mengutuk die tapi nak memperkatakan perkara yang benar. ohoho....xble blah ayat aku. ape2 pon, arap2 lepas nie xjumpe die da. cukup la sekali. semua tu pengalaman semata2. huhu....

sampai sini je catatan aku buat kali nie. mungkin laen kali, ade cite yang aku nak share dengan korang. who knows? :D

as salam...

No comments:

Post a Comment