Monday, May 2, 2011

The story goes like this..

Assalam..

Hah! Ari tu aku kate nak cite pasal kem kecemerlangan PMR kan? okay, aku akan sambung ari nie. Sorry la late skit because i'm quite busy throughout this past week. Anyway, let's the story begin.

Day 1 (21 April 2011)

Pagi tu, macam biase ade kls. Lepas tu, petang dlm kul 3, baru la adik2 daripada SMK Bandar Baru Sintok dtg. Mase tu ade la sedikit briefing, pembahagian bilik, dan sebagainya. We're trying to make it as short as possible sebab mase tu da agak lewat. Almost 6 xsalah aku and budak2 tu kene bersiap untuk makan malam, solat Maghrib, bacaan Yasin dan solat Isyak before proceed ke event lain malam tu. Malam tu, buat sedikit LDK psl pengurusan masa. Lepas supper, kitorang buat 'Burung Hantu'. For those yg xtau Burung Hantu tu ape, Burung Hantu nie adalah sejenis permainan di mana kita diletakkan seorang diri kat satu tempat, pada waktu malam dengan mata tertutup. Sound scary huh? Tapi kitorang xbuat pon macam tu sbb UUM nie xsesuai nak buat aktiviti tu so kitorang buat kat padang je. Kelakar plak tengok gelagat budak2 ni and that's remind me of my school time. How I wish to go back to that time? Alhamdulillah, walaupun buat permainan ni, xde la ape2 yg buruk berlaku. Syukur.

Day 2 (22 April 2011)

The day starts with breakfast sebab budak2 ade teknik belajar kat Fakulti Teknologi Maklumat. Unfortunately, fasilitator banyak turun lambat and ak fasi yg first turun. Lepas tu, makanan pon xsampai lagi sedangkan budak2 da turun semuanya. Lepas makanan da sampai, we prepared the food and again, cawan yg telah siap dibasuh malam tu disimpan dalam dewan n kunci dewan da kat orang lain. Orang tu pon ble plak terjage lewat sedangkan ari sebelum tu die kate, die akan turun awal untuk bukak dewan. Meanwhile, aku dan aimi pegi kat FTM utk prepare tempat utk teknik belajar tu. Dengan xtau ape, kitorang datang, prepare makanan utk penceramah (which is penceramah tu da ade xlame lepas kitorang sampai and die pensyarah UUM gak....aarghhh). Lepas tu, just go on camtu je la aktiviti tu. Ade plak budak report kate kamera hilang. Satu keje jugak la nak mencari tapi akhirnya memang xjumpe.

Petang tu kitorang buat explorace. Kesian plak ak dengan budak2 tu. Kene makan telur mentah, kene makan biskut dengan bawang, kene minum air kicap + garam + gula. Yucks! Sampai ade 1 part tu, diorang kene terjun dalam lumpur. Kesian. Disebabkan perkara2 nie, ramai la end up pegi PKU. Aku pon kene join pegi PKU sebab aku AJK Keselamatan. Ade yang demam, ade yang gatal2, ade jugak yg saje2 datang (yg nie ak xtau la sbb ade AJK yg bgtau ak). Yg gatal2 tu sebab masuk dalam air lumpur tu la. Pastu, malam tu kitorang buat muhasabah diri. Tersedu sedan budak2 nie nangis. Hmm...cume yg xbestnye, malam tu ade budak histeria. And buat bende xbest lg, aku ade kat depan budak tu mase die histeria. Hanya Allah yg tau betape takotnye ak mase tu. Nampaknye, aku tak cukup kuat. Lepas peristiwa tu, budak tu dibawa balik but still kene lagi mase kat uma. But now, aku dengar die da okay.

Day 3 (23 April 2011)

Disebabkan kejadian histeria tu, kami dinasihatkan bagi budak2 nie berehat je ari nie. So, majlis yang ade pon ari tu adalah majlis penutupan. Diorang da inform ngan parents budak tu, guru pon da diberitahu pasal nie. Mase majlis penutupan tu, aku takde. Aku ade majlis penyerahan bengkung silat. Huhu...

Ape2 pon, sepanjang program nie, banyak perkara yg mengajar aku pasal life. Kejadian histeria tu juga buat ak sedar tentang realiti kehidupan nie. Kalau sebelum nie dengar cite orang je, tapi skang aku da ade pengalaman tentang kejadian nie. Sungguh aku rase aku nie kecik je. Huhu...so sampai sini je la. Out!

p/s : xjadi la nak cte pasal perasaan xkeruan tu. rase cam xbest plak...ahahah....


No comments:

Post a Comment