Tuesday, October 4, 2011

Berdosakah aku ckp mcm nie?

Assalamualaikum..

Minta maaf sebab da lame xupdate blog. I’ve face lots of challenge so I don’t have the time to update this blog. Dgn laptop rosaknye secara tiba-tiba, dgn format laptop and mcm2 lg la. Aish….pening2…

Okay, kali nie aku nak cite psl program yg baru je aku jalani sebentar tadi. Sebenarnya, aku xterlibat pun dengan program nie sebab program yg dibuat nie utk assignment salah satu subjek yang aku amik sem nie. Group aku pun kene buat gak tapi lambat lg rasenye. Huhu…aku join program nie sebab nak tolong kwn sbnrnya. Diorang xcukup fasilitator untuk buat program nie. Sebabnye, senior2 yg juga sebahagian drpd group diorg nie ade kelas pagi td so xble la nak join. Lepas kelas baru ble join. Selain tolong ‘menyebok’, ble jugak aku timba pengalaman. Sebab sebelum nie pun ade gak buat program tapi program tu buat dgn sekolah menengah. Kali nie, buat dgn sekolah rendah so nak rase gak mcm mane…huhu…

Program nie berbentuk motivasi disebabkan byk buat LDK. Lgpun, target utk program nie untuk darjah 6 sebab diorang baru abis UPSR. Seronok juga la program nie. Penat aku melayan budak2 tu. Haha…lawak sungguh budak2 tu. Berbeza dengan aku mase aku sekolah rendah dulu. Huhu…sepanjang program nie, aku mesti akan terflashback balik ke zaman sekolah rendah aku dulu. Ahh…rase nak balik ke zaman itu. Tp apakan daya, kite xkan jadi semakin muda, tapi jadi semakin tua.

Mesti korang tertanya2, apa yang pilih kasihnya? Okay la. Macam nie. Lecturer akan beri penilaian terhadap program yang kitorang buat nie. But after all, ak tengok lecturer macam xsuka. Walaupun aku bukan sebahagian ahli sebenar diorang but still aku terasa gak. Klu la die rase program nie xsesuai dengan objektif subjek tu, kenape die xterus reject je paperwork tu? Memang aku tengok muka lecturer tu macam boring je ngan program yang diorang anjurkan. Xtau la sebab xmenepati objektif subjek nie tapi at least, bagi la support.

Sikap lecturer tu pun mengecewakan aku. Bila diperkenalkan, boleh plak die buat xtau. Aduh…memang la die bagi ilmu kat aku tapi kalau macam nie la sikap lecturer tu, macam mane la aku nak mengikuti pengajaran die dengan sepenuh hati? Da la dengan sikap pilih kasih yang obvious tu. Ahh…entah la. Siape la aku nak cakap mcm tu but that’s the truth. Banyak orang rasa mcm tu gak tapi diorang xmention sebab xnak nampak obvious. Patut la paper die aku xdapat A sebab aku belajar xikhlas. Aku cube ikhlaskan hati tapi xble. I just can’t. Cukuplah sampai sini. Buat tambah dosa je aku cakap psl die. Out!

2 comments: