Sunday, December 23, 2012

I love MILK but....

Assalamualaikum.

Sejak ketiadaan laptop nie, "xde mase" la nak update blog. Hehe...lagipun, busy dengan praktikal etc. Alhamdulillah, praktikal dalam semester sudah pun tamat. *tepuk tepuk* tapi praktikal yang kedua a.k.a praktikal luar bakal menyusul tidak lame lagi. Sebelum tu, kene mengadap tesis. Adeh~ bile la nak abis penyeksaan aku nie?? Tp ape2 pun, aku kene mengadap exam dulu. Hoho...

Oh ye, berbalik kepada title post, oh yeah, aku memang suke susu. Not a big fan but I love milk. Sume minuman yang boleh letak susu, aku akan letak susu seperti kopi, teh etc. Tapi not in carrot susu. Carrot susu aku xminat sgt. But the problem is my body can't accept anything related to milk well particularly in drinks. Hmm...kalau milk chocolate tu bole la. Bile masuk bab minuman, somehow perut aku xble nak terima. Pelik kan?

Sebab tu, bile aku nak travel ke ape, aku akan pastikan aku mengelak daripada minum minuman yang bersusu. Takut perut meragam semasa dalam perjalanan terutamanya mase naik kereta api. Oh jangan la. Macam just hours ago, perut aku meragam hanya dengan meminum satu kotak 250ml susu Dutch Lady perisa coklat. Dua kali beb ulang alik. It is just "great"!

So tu je nak cite. Merepek je banyak aku nie. Aku tertanye2 kalau orang lain pun ade condition yang same macam aku. Hmm....out!


2 comments:

  1. 2 namanya lactose intolerate. dalam susu ada lactose & badan ko xleh timer lactose 2 even lidah ko menerima susu dgn hati yg tbuka...hehe

    ReplyDelete