Saturday, November 2, 2013

Friends that you don't called friends.

Hah, ade pulak macam tu? Mesti la ade. Actually, post title nie ade 2 sudut yang berbeza. Kalau yg fikir positif akan kate "oh kalau bukan friends, mesti anggap macam family". Kalau yang fikir negatif, "xlain da nie, mesti kawan makan kawan", xpun "kawan jadi musuh".(Psychology alert!)

Kalau aku baca statement macam post title aku nie, for sure aku akan fikir negatif dulu. Pastu, barulah aku fikir yang positif. Aku nie agak negatif orangnya. So, ape yang aku nak kate sebenarnya?

To tell you the truth, aku ade kawan yang type2 die positif dan negatif. Well, aku rase setiap orang mesti ade je kawan macam nie. Positif, well not so many. Ade la a few. Yang negatif quite a lot compare dengan yang positif. Yang negatif tu pulak merupakan antara yang agak lama jugak berkawan dengan aku.

Selama aku hidup 24 tahun nie, one of the things  that I've learned is almost everyone in this world will always remember the bad things that people do to them. Good thing? Rarely remember by people. Laying forgotten somewhere maybe.

Aku x cakap aku baik. Sebab aku tau aku pun bukannye baik sangat. Ape orang kate? Macam angelic sangat. No no no. That's not me. Tapi aku sedang berusaha untuk tidak mengingat perbuatan jahat yang orang buat kat aku. Instead, I try to remember the good things that people have done for me.

So, bile ade kawan yang back stabbed kawan2 yg lain, it's quite hurt me actually. Aku pun jahat. Aku tau aku jahat. Kutuk2, ngumpat2. Tapi aku cube jugak sedaya upaya x kutuk kawan sendiri. Sebab kalau umur pun da sesuai nak beranak pinak tapi perangai macam budak2, xgune jugak. Tak matang dalam handle perselisihan faham.  Sepatutnya umur perlu diikuti dengan kematangan. Seeing people like this, I guess not.

No comments:

Post a Comment