Thursday, May 8, 2014

Dugaan lagi.

Hari nie merupakan hari dugaan untuk aku lagi. Dugaan itu pasti sebab keimanan ingin diuji. 

Masa bersiap2 nak pegi keje, baru perasan kancing kain tu da tercabut and aku lupa nak jahit. Lama dah tercabutnya tapi aku x ingat nak jahit. Sigh~ Tudung pun buat hal jugak. Takpe la. Mungkin tu biasa bagi aku. Sebab aku nie semuanya last minute so paham2 je la. Huhu..

Tapi Alhamdulillah masa aku amik bas pagi tadi, orang dalam bas x ramai. Yihaa! So aku pun relax je dalam bas. Xde la rasa x selesa ke apa. Keja ari nie pun okay je cuma biasa la busy lebih sikit sebab nak kena cantikkan pusat bahasa tu. Aduh aku bab kreatif nie fail. Fail sangat la.

Cuma masa aku keja, tetiba aku dapat mesej. Ntah sape ntah. Rupanya pervert. Yang peliknya, dia kata dia dapat nombor aku kat fb. Puas aku fikir kat sape aku bagi nombor aku and aku masih x ingat sampai sekarang. Tapi sms dia semuanya menakutkan. Aku rasa nak report polis je tapi aku da delete sms tu. Damn.Yang buat aku takut sebenarnya sebab dia tau nama aku. Dalam mesej tu, bukan nama fb tapi nama sebenar aku. Ya Allah rasa nak nangis je. 

Balik tu, aku pun pegi la solat Asar dulu. Minta perlindungan daripada Yang Maha Esa. Lepas tu, aku pegi la merayau kat Pavilion tu nak cari CIMB. Tapi xjumpe pun. Aku give up and pegi kat bakeri sbb aku ingat nak beli la roti ke, pastri ke untuk mak aku. Bile nak bayar tu, baru aku teringat dompet aku tertinggal kat office. Ya Allah sabar je la aku.

Aku pun dengan sepantas kilat (poyo je ni) balik ke office. Nasib baik la agak dekat. Tapi bila sampai kat ofis, ofis da tutup. Stress!! Aku pun kol la akak aku sebab nak mintak tambang balik. Sadis x?

Balik tu masa naik bas, ada sorang mamat nie duduk sebelah aku. Aku x suka mamat nie sebab dia suka amik space lebih. Bayangkanlah kalau siku dia bole sampai kat pinggang aku. Aku ikut hati yang jahat, mau aku lempang mamat tu. Xpun aku buat kecoh dalam bas. Sebab masalahnya bukan sekali, da dua kali da. Lagi satu, aku perasan mamat nie memang suka duduk sebelah perempuan. Oh memang bengang. Dia pun suka kalau masa nak bangun daripada seat tu, buat2 terlanggar ke, tergeser ke. Eiii pervert giler! Geram!

Apa2 pun, aku rasa dugaan nie semua macam peringatan la kat aku sebab aku selalu lupa Allah. Dengar macam islamic sangat kan aku? Haha...tapi betul. Dugaan tu memang macam peringatan kat diri aku yang selalu lupa nie. Ah~

No comments:

Post a Comment