Wednesday, May 16, 2012

Bolehkah aku kasihan kepada mereka?

Assalamualaikum.

Hari nie, aku pergi 1 program. Erm..program ni xbole kalau xpegi sebab part of deviance's assignments. Kitorang pergi ke Asrama Akhlak Pokok Sena. Kat sane xbole nak tangkap gambar so no picture available la utk entry nie. Huhu...

Asrama nie bukan asrama biase. Asrama nie utk budak2 bwh umur tapi ade kes juvana (sumthing like that). Diorang kene masuk sini pun atas perintah mahkamah tapi ade jugak yg masuk sebab permintaan parents (mase briefing, aku xde. so ak xsure sgt. hoho...). LDK memang start lambat, well, lagi lambat drpd yg dirancangkan. Ikot plan, pukul 3. Tp kul 3.30 baru mule. nak mule awal, xbule plak sebab budak2 nie baru balik sekolah.

Aku pun lambat masuk LDK sebab uruskan makanan etc. Tapi bile tengok muke budak2 tu, first thought aku ialah "oh, kasihan budak2 nie". Bile fikir2 balik, memang bole nangis la. Kenape budak2 umur 15, 16 tahun bole terjebak dengan kes2 besar? Salah sape sebenarnye? Salah parents? Salah diri sendiri? Salah rakan sebaya? Aku sendiri pun xpasti. I kept thinking about it over and over again. But I just kept holding that thought back too.

All I know, my heart shattered to see these young fellows. It just bugging me to think about them. I pray to Allah to give them strength in facing their every day's live. Amin.

2 comments: