Saturday, January 5, 2013

Aku dan K-pop. . .


"x abis2 dengan K-pop die (sambil geleng2 kepale n sengih2)"

Assalamualaikum.
Ok2, aku tau tajuk macam tu da lame sangat. Tapi aku da xde tajuk yg sesuai da nak gambarkan bende yg aku nak cite nie. Hehe..

Yup2, statement yg italic  kat atas tu memang slalu sangat da aku dengar. Sampai bosan (kot) aku dengar. haha...tapi aku biase da dengar orang cakap camtu kat aku. sampai da lali da.

Aku n k-pop nie xble dipisahkan ke? Kalau ikot diri sendiri, maybe la kot. Haha....aku sendiri pun xsure then how come other people so sure about that? xpaham2. Sejak bile eh aku minat k-pop nie? Aku rase sejak 2007, 2008 macam tu kot. Lewat lg drpd kwn2 aku yang minat kpop. Tapi yg confirmnye, bukan zaman kegemilangan lagu Nobody la. Lagu Nobody by Wonder Girls tu punye la lame (tahun 2008 kot) tp br nak femes kat Malaysia setahun or 2 thn pastu. 



FYI, aku minat k-pop pun bukan sebab Wonder Girls and bukan jugak sebab Nobody. X salah aku, first band/artist/soloist yang aku minat dlm K-pop ialah Big Bang. and surprisingly, masih minat sampai sekarang walaupun banyak jugak la aku minat band/artist/idols lain.

TOP's my favorite!!

Other boy group/girl group yang femes2 jugak cam Super Junior, TVXQ, Girls Generation etc aku xminat. Kalau lagu, bole la. Banyak jugak la yang aku layan. Tapi bile semakin tua nie (ye, aku sedar), baru aku sedar kebanyakan artis2 Korea yang aku minat tu hampir 80% (random calculation) muda daripada aku. Nampak sangat aku macam xble nak minat lebih2. Sigh~~

Tapi skang nie aku da ade sensation baru. Muahaha....sebelum nie ngan Exo-M la, Dalmatian la tp sekarang nie aku da ade Lunafly plak!! *tepuk tepuk*




Dari kiri : Yun, Teo, Sam

Unfortunately untuk aku gak, ade sorang je yang aku ble minat regardless umo la. Sedih2 T_T. Tapi antara tiga2 nie, aku minat kat Sam n Yun. Elok la. Minat yg paling tua ngan yg paling muda. Fantastic! Ari2 kot aku dengar lagu diorang. Sekarang nie tengah looking forward untuk next album diorang. Harap2 klua la tahun 2013 nie. Hehe...ari tu (n sekarang nie pun) ade contest untuk dapatkan album diorang tapi aku xde mase la nak join. Busy lak ngan exam yg berape ari je lagi nak abis. Dem dem~~

So, sebelum aku tutup entri kedua untuk tahun 2013, another photo of Lunafly coming through! Woohoo~~


Awww.....so cute!! Lunafly, saranghae!!!


2 comments: