Wednesday, February 12, 2014

I'm not REALLY like that

This thing is actually da berlegar2 dalam fikiran aku da lame da. Cuma aku masih hesitate sama ada perlu ke tak aku post benda ni. Post ni pasal diri aku. Well, as if aku TAK pernah post pasal diri sendiri kan? Tapi this is something yang aku rarely cite dekat kawan2. Haha..(tetibe)

A lot of people have asked me why am I still single until this day. Okay2, aku bukan jenis nak cite pasal relationship dengan orang especially dengan kawan2 sebab aku rase bende tu macam geli je. Haha...tapi memandangkan umur aku ni nak masuk 25 thn (T_T), so I guess I need to put this thing in consideration (huhhh..xble blah ayat). 

One of the reason is aku rase xde orang suke kat aku. Or maybe aku rase org tu x brave enough utk luahkan perasaan kat aku (ok, geli). And aku rase even if ade orang luahkan perasaan kat aku sekarang ni, maybe aku tolak. Sebab I'm not ready for a relationship. Ajak kawin terus xpe kot. Haha....ok, aku gatal.

Another thing is penampilan aku x same macam perempuan2 yang lain. Aku x girlish. Aku x make up. Usual outfit aku ialah t-shirt, khakis and sport shoes. It's not that aku ni berlagak muda pakai pakaian macam tu tapi aku x berminat dengan pakaian keperempuanan except baju kurung. Kalau nak suruh aku jadi girlish, so request la kat aku pakai baju kurung. Even skirt labuh pun aku kurang. Banyak da org cakap kat aku tukarlah penampilan, make up sikit bla bla bla. Oh I'm so sick of it! Aku akan bertukar kepada pakaian2 girlish tu tapi on my own pace. Aku xkan berubah kalau org paksa2. Even bapa aku pun x paksa2, ni plak orang lain. 

Lagi 1, presence aku nie macam strong. Aku ni tak bold verbally. Tapi aku rase body language aku macam strong. Macam xbagi orang dekat dengan aku. Even some of my friends pun ade cakap macam tu. Aku pernah la di consider sombong sebab mimik muka and body language aku. Aku jalan macam mendabik dada sikit. So disebabkan aku nampak macam strong, lelaki nampak aku ni macam bole protect diri sendiri, x fragile. But the thing is aku same je macam perempuan lain. Cume physical appearance aku je mungkin lain sikit. 

And aku realize aku ni sebenarnya agak physically strong. Xla sekuat lelaki tapi I'm stronger than any woman. Mungkin ini semua hasil daripada menolong bapa aku bekerja di sektor pembinaan. Haha...skema giler ayat. Dulu, aku rajin (rajin sebab terpaksa) tolong bapa aku angkat batu, cat dinding, angkat simen dan ada la lagi beberape bende lain. So kononnye drpd situ la aku dapat kekuatan aku. Ceh..haha..tapi walaupun aku buat kerja2 macam tu, bapa aku still xnak aku hilang kefemininan aku. Dia still akan suruh aku tolong mak aku and everything. I mean kerja2 yang biasa perempuan buat. Even pakaian pun, bapa aku xsuke kalau aku pakai seluar. Die prefer aku pakai baju kurung, skirt labuh ke. Semua yang labuh2 la. Cume anak die ni xdengar cakap. :p

So there you have it. Some of the reasons why am I still single. Aku x heran sebenarnya kalau all of my friends getting married first. It's okay, go ahead. Sebab jodoh masing2 da sampai. Xkan la aku nak stop plak kan? Jodoh aku pun akan sampai jugak tapi ini semua melibatkan ketentuan Allah dan juga masa. Lagipun, sekarang aku pun x stable lagi so kena stabilkan diri dulu, baru boleh fikir semua ini. Well, I know I will occasionally fikir tapi not all the time. Keje pun xde ni. Aduh.

No comments:

Post a Comment