Tuesday, October 19, 2010

x berkembang otak aku

memang xberkembang pon. kenape aku cakap macam 2? well, macam nie. dalam uum nie, sume pelajar kene add subjek sendiri. well, that's fine la kan. so maknenye kat sini, kite ble add subjek yang kite suke and xkesah la dari sem bape pon. ok la. mase add subject ari 2, ak da susun jadual baek punye bagi sem 4. alih2, diorang nak ubah balik jadual aku. aaaarrrrggghhhh....xmau xmau!!

sepatutnya sem 4 nie, aku amik kemahiran kaunseling kelompok dan kemahiran menolong. tapi aku xmau full sem depan nie. da la mase aku sem 2, kelas ari2 kul 8. xde langsung mase utk berehat. tapi orang kate mase belajar nie la kite nak kene pulun abis2an agar dapat keputusan yang cemerlang. well, sape xnak kan? aku pun mesti la nak jugak. tapi kalau sistem macam nie, susah la.

da la sem 4 nie sem xbape nak panjang nak banding ngan sem2 yang ganjil. haishh!!! tension2. kenape la buat sistem kami mesti 1 kelas? actually, da banyak subjek yang die bukak 2 kelas. tapi disebabkan oleh ade 1 subjek 2 hanye bukak 1 kelas n kebetulan plak bukak ari selase, so nak xnak kene 1 kelas gak ngan sume edu kaunseling. masalah yang laen plak timbul. ape masalahnye? ak, aimi, eza n fiey da amik pengukuran dan penilaian dalam pendidikan sem nie. so diorang yang laen da jaoh ketinggalan dan kami da advance. bagi yang amik sosiolinguistik plak, diorang pon da jaoh ke depan dari kami yang xamik lagi nie

bagi yang da amik tatabahasa 2, diorang pon da jaoh kedepan. so sekarang nie, mereka2 nie anggap kami la yang bermasalah dalam hal nie sebab amik subjek xsame ngan orang laen. laaa, nak buat macam mane? macam la kami nak amik dulu dari orang laen. aku bukan ape. aku amik subjek sem 5, sem 6 sebab nak cukupkan jam kredit je. kang xcukop jam kredit aku, macam mane aku nak graduate nanti? ishhhh!!!

lagi 1, tadi da perjumpaan ngan encik azmi. hmm...ok la. die cakap pasal bende2 kaunseling nie. actually, aku bukannye paham sangat pon sebab aku banyak ketawa. hehee.....oh ye, lagi 1 yang aku xpuas hati, kenape edu kaunseling da ROS gak?? waaaaaaaaaaaa............geram btol!! bagi yg xtau ape i2 ROS, ROS 2 ialah Rancangan Organisasi Sekolah (ROS). ROS nie macam kite nak blaja bagaimana cikgu mengajar la. macam2 la lagi. aku pon sebenarnye bukan jelas sangat pasal ROS nie. huhuhuhu...

ok la. sampai sini je la. ak malas nak cite panjang2. nanti makin meleret plak. lagipon, mampos aku kene bicara kat mahkamah pelajar kang. huhuhu...

P/s : kenapa tajuk aku macam 2? well, disebabkan kami duduk 1 kelas, otak kami xberkembang la coz asyik jumpe muke yang same....huhu....

No comments:

Post a Comment