Thursday, October 28, 2010

self-concious vs unconcious??

ok la, ari nie aku nak bercerite sket pasal perasaan self-concious dengan unconscious...actually topik nie baru je bbebrape minit aku dapat. hasil daripada observation dan pendengaran aku.

aku terdengar rumate aku bercerite pasal program di mane mereka nie jadi ajk. dengar2, T-shirt untuk program 2, diorang akan dapat pagi program 2. so of course la baju 2 akan ade garis lipatan. rumate aku kate " xkan la nak pakai baju 2 terus, balik dulu nak iron 2 ble?" ini merupakan ayat saya sendiri tapi diinterpretasikan melalui pendengaran.

okay, kat sini kite boleh lihat yang perempuan merupakan self concious. ape2 saje yang melibatkan pemakaian, make-up, aksesori dan sebagainya, memang amat dititikberatkan. aku sendiri xpaham. FYI, aku bukan seorang yang terlalu mementingkan pemakaian, make-up whatsoever. xpenah lagi la. g mane2, aku sempoi je. orang laen yang jalan ngan aku mesti malu sebab aku terlalu sempoi. well, aku da macam 2..xboleh la nak buat ape kan? hehe...

tapi berbeza dengan orang laen, aku tengok, terutamanye perempuan la, terlalu menitikberatkan penampilan walaupun hanya nak ke kafe. aku tau la kolej aku sebelah menyebelah je ngan kolej lelaki tapi no need la nak terlalu berpenampilan macam nak keluar pergi tempat yang jauh. yerrrrrr....

berbeza dengan lelaki yang memang jenis tak kesah, diorang akan gamble je pakai ape2 yang diorang berkenan. cume ade segelintir lelaki je yang akan pakai smart2. contohnya, kalau lelaki 2 da sejak azali lagi da diajar pakai smart, lelaki yang metroseksual dan mungkin juga gay. 2 je la kategori lelaki2 yang smart bagi aku. ke ade yang laen? well, judge it by yourself. oh ya, by the way, golongan lelaki nie memang sesuai dikatekan unconscious sebab diorang nie g mane2 pon xkesah nak pakai baju ape...haishh!! ahaha.....bye, salam...

No comments:

Post a Comment