Saturday, February 5, 2011

One Piece The Movie 10 : Strong World..


As salam...

Hari nie aku nak cite pasal movie yang baru sahaja selesai aku tengok. One Piece nie telah menjadi kegilaan aku semasa aku di sekolah menengah. Bagi aku, masa sekolah menengah tu agak lambat bagi aku mengetahui wujudnya cite ni kat dunia. Anime One Piece nie telah mula diterbitkan masa tahun 1999. Kalau tak salah aku la. Huhu....biasanya aku tengok the series punya. Kali nie aku nak bertukar angin plak dengan menonton movie dia plak.


Macam jugak series, cerita One Piece nie kadang2 akan tekankan satu2 karakter pada satu masa. So dalam Strong World nie, watak yang ditekankan ialah watak Nami. Ada satu kuasa jahat yang dinamakan Shiki. Shiki nie merupakan crew mate kepada Gold D. Roger. Roger nie merupakan pirate yang paling hebat la tapi da mati dipancung sebab die pirate (of course!). Oh ye! Roger nie digelar King of Pirate and dia ada simpan harta karun yang sangat banyak (maybe) kat satu tempat yang takde orang tau. Harta tu la yang dinamakan sebagai One Piece. Banyak la orang mati disebabkan nak cari harta tu. Ini cam a little bit info daripada cerita dia la.

Okay sambung balik. Shiki nie memang kejam la sampai banyak la orang jadi mangsa dia. Oh ye. Lagi satu, dia ada kuasa Devil Fruit gak. Sama macam Luffy. Kuasa Shiki nie adalah dia boleh mengawal graviti. Bayangkan la kuasa dia dalam movie nie. So, macam biasa la. Orang baik mesti akan tolong orang2 yang lemah untuk fight orang jahat. Sama la jugak macam Luffy and the gang. Shiki nie sebenarnya amat2 la berkenan dengan Nami sebab Nami ni merupakan the best navigator yang Shiki pernah jumpa. Sampai Luffy and crew kena tipu dengan Shiki semata2 nak dapatkan Nami.

Hm...nampaknya aku memang tak pandai bercerita. Tapi aku harap korang dapat la nampak apa yang aku cuba sampaikan mengenai movie nie. Kalau nak dapatkan cerita nie, boleh la pergi ke laman web yang aku sertakan nie ye. Bukan setakat One Piece je, anime2 lain pon ade.

Nie linknye...


Sampai sini saja coretan aku. Thanks and have a nice day.


No comments:

Post a Comment