Thursday, April 3, 2014

Parent's Love

Parent's love are infinite. There's no border whatsoever. Parent's love are unconditional, even though I think most of us think that our parents are being bias to other siblings. Alhamdulillah, Allah masih panjangkan usia kedua-dua ibu bapaku. Allah masih memberi peluang untuk aku berbakti kepada kedua ibu bapa aku. Alhamdulillah.

Kenape tetibe je aku bercerite pasal parent's love nie? Hehe...ada kisah di sebaliknya. Dalam team tempat aku bekerja, hanya ada 2 org lelaki. Kami ade 6 org semuanye. Dua2 da kawin. Kat dalam team tu cuma aku n sorang akak nie je yg x kawin lagi. 

Even though keje office, Facebook tetap layan jugak time keje. One day, salah sorang lelaki nie suggest la tengok video budak terjatuh dalam kolah macam tu la. Viral jugak la video tu. And dia x sanggup nak tengok sebab die pun ade sorang anak. Kecik lg. Rasenye macam sethn mcm tu la.

You know what, I thought most guys yang da kawin, kalau tengok video tu, maybe diorang akan rasa biasa je. But guys dalam team aku nie buat aku rasa heartwarming. He's running away from the desktop. X sanggup nak tengok katenye. Cukup tgk sekali.  Bila aku tengok situasi tu depan mata sendiri, secara semula jadi nya, prinsip "semua lelaki sama je" tu shattered. Buat aku sedar. Macam kene ketuk kat kepala. Yang masih ada lagi lelaki mementingkan institusi kekeluargaan. Masih wujud lelaki yang baik. Ok la, maybe org akan kate "ala, br bbrp thn kawin, tunggu la 10 thn lg bla bla bla". Yes, of course. Kite xtau akan berlaku pada 10 tahun akan datang. But that brief moment really got me deep.

Even though these guys cukup kuat mengacau aku sampai kadang2 tu xlarat nak melayan tapi I know that they are really good guys. Sayang isteri. Bertanggungjawab.  Tu pandangan aku sebagai orang luar la. Lepas aku abis contract nie, I will definitely miss my workplace. Or should I say the people?  I will miss them a lot. Workplace nie memang the best out of all workplace yg penah aku keje before this. Syukur kepada Allah sebab bagi aku peluang keje kat situ. Pengalaman memang priceless.

 Okay yang nie sedikit off topic. Memang la these guys baik, selalu buat aku ketawa tapi part mengusik, menyakat tu memang nombor 1! Haish...kadang2 tu bengang jugak la selalu kene bahan. Kene bahan depan team lain yang aku xbape okay plak tu. Aduh...malu2. 

Pastu, yang lagi xbest, diorang jadi tukang match orang plak. Tanye aku budak intern xnak ke, ade staff bujang nie, minat x? Yang nie pun bujang, yg tu pun bujang, xnak ke? Aduh stress tau x? Tapi paling xble blah, diorang pun nak masuk line jugak. "Yg dua org nie xnak ke?" Ah ye la, sekali bini2 diorang datang office serang aku, xke naya? Jadi drama plak kan. Aku cakap aku minat K-pop, dan2 la pegi cari jugak staff bujang yg ala2 K-pop kat situ. Sabar je la. Cukup kuat menyakat, mengusik semua la. Tapi pada masa yg sama, aku berterima kasih kat diorang. Sebab xbuat aku awkward kat situ. Yang akak2 kat situ pun sama. Layan aku baik je. Thank you team! Syukur2.



No comments:

Post a Comment